Gume i točkovi- EU oznake guma

Od Novembra 2012 na području Evropske Unije je na snazi obaveza označavanja guma namjenjenih motornim vozilima. Cilj obilježavanja guma sa EU-naljepnicom je povećanje sigurnosti u saobraćaju i smanjenje izduva štetnih gasova, kao i emisije zagađenja bukom. Na EU-naljepnici su putem grafičkog prikaza predstavljene sljedeće osobine jedne gume: Klasa efikasnosti potrošnje goriva, Klasa prijanjanja guma na mokroj podlozi, kao i klasa eksterne buke koju proizvodi guma sa izmjerenom vrijednosti.
eee

Klasa uštede goriva:

Guma sa malim otporom pri kotrljanju može doprinijeti smanjenju potrošnje goriva, a time i smanjenju CO2 emisija vozila. Na EU oznaci gume klasa uštede goriva označava se crnom strelicom na ljestvici u boji od A (zeleno, mali otpor pri kotrljanju) do G (crveno, veliki otpor pri kotrljanju).

 Klasa prijanjanja na mokroj površini:

Prijanjanje na mokroj površini gume djeluje na put kočenja na mokroj cesti te je bitan faktor za sigurnost. EU oznaka gume navodi klasu prijanjanja na mokroj cesti od A do G. Pri inače istim uslovima guma klase prijanjanja na mokroj cesti A na mokroj cesti ima kraći put kočenja od gume klase prijanjanja na mokroj cesti F.

 Klasa vanjske buke:

Buka gume doprinosi cjelokupnoj glasnoći vozila. Na EU oznaci gume navedeni su mjerna vrijednost vanjske buke u decibelima i piktogram klase buke popunjenim zvučnim valovima od jedan (tiho) do tri (glasno).

                                                              SKLADIŠTENJE GUMA

 

Čišćenje guma:

Za uklanjanje prljavštine iz utora guma prikladne su četke, čistači pod visokim pritiskom ili rukavice za pranje. Ne koristiti maziva ili otapala! Oni nagrizaju materijal i mogu oštetiti Vašu gumu. 

Provjera guma:

Provjerite gaznu površinu i bočne stjenke Vaše gume. Predmeti koji su ušli u utore guma, rupe na cesti i rubovi ivičnjaka na tim mjestima mogu uzrokovati značajnu štetu.

Označavanje smjera kretanja i položaja guma:Prije demontaže gume zabilježite smjer kretanja i položaj gume. Ovisno o dubini profila možete i zamijeniti gume sa prednje osovine sa onima sa stražnje osovine. Gume se tako sveukupno ravnomjernije troše. 

Prilagodba tlaka zraka u gumama:

Prije skladištenja još jedanput povećajte tlak zraka u gumama za 0,5 bara. 

Optimalno okruženje:

Mora biti hladno, suho i tamno. Odaberite prikladan prostor, jer pod uticajem svjetlosti, topline i kretanja zraka materijal gume gubi na elastičnosti i čvrstoći. Guma brže stari i postaje ispucana. Pri tome svakako treba izbjegavati kontakt sa benzinom ili uljem! Koristite stalak za naplatke ili složite gume jednu na drugu vodoravno na drvenu paletu. Gume bez naplataka moraju biti postavljene okomito te ih je s vremena na vrijeme potrebno okrenuti. 

Skladištenje guma - lako uz Vašu servisnu poslovnicu.Ako Vam taj posao oduzima previše vremena, a podrum Vam je već pretrpan, obratite se Vašoj servisnoj poslovnici. Tamo će se stručno pobrinuti o skladištenju Vaših točkova i guma. Pružanjem prikladnog prostora za skladištenje, temeljitim čišćenjem kao i provjerom guma na eventualna oštećenja, Vaše su gume u dobrim rukama tokom svoje pauze od vožnje.

 

Volkswagen gume i točkovi

Seat gume i točkovi

Audi gume i točkovi

Škoda gume i točkovi